همه‌ چيز درباره نعناع

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

نعناع

 
 
 پایگاه صاعقه::نعناع، رايحه‌اي فوق‌العاده‌ دارد، طعمش عالي است و خواص شگفت انگيزي دارد؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا كمك به گوارش و رفع خستگي و تسكين سردرد. علائم آسم را كاهش مي‌دهد، ضدسرطان است و به سلامت پوستتان كمك مي‌كند.
 

نعناع، رايحه‌اي فوق‌العاده‌ دارد، طعمش عالي است و خواص شگفت انگيزي دارد؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا كمك به گوارش و رفع خستگي و تسكين سردرد. علائم آسم را كاهش مي‌دهد، ضدسرطان است و به سلامت پوستتان كمك مي‌كند.

كمك به گواش

نعناع براي كمك به هضم غذا بسيار عالي است. برگ نعناع سرشار از آنتي اكسيدان و فيتونوترينت (فيتونوترينت‌ها مواد مغذي گياهي هستند و تركيبات فعالي هستند كه مي‌توانند بدن ما را در برابر بيماري‌هاي قلبي و سرطان‌ها مقاوم سازند) است كه براي معده و گوارش بسيار مفيد است. رايحه نعناع به تنهايي به ترشح غدد بزاقي كه توليد‌كننده آنزيم‌هاي گوارشي ضروري هستند كمك مي‌کند، عضلات معده را ريلكس كرده و در نتيجه احتمال اسپاسم و بدهضمي را كاهش مي‌دهد.

 

تسكين سردرد

بوي خوش و فرح بخش نعناع علاج فوري و موثر براي حالت تهوع و سردرد است. نعناع ماده‌اي طبيعي و آرام بخش است كه مي‌توانيد با ماليدن روغن آن روي پيشاني و بيني تان به راحتي سردرد را تسكين دهيد.

ضداحتقان

رايحه قوي نعناع مي‌تواند بيني، گلو و ريه‌هاي تان را هم، زماني كه احساس احتقان و تنگي نفس داريد تميز كند. اگر زياد سرفه مي‌كنيد، بوي آرام بخش نعناع براي پاكسازي گلو، بيني و ساير راه‌هاي تنفسي فوق‌العاده است. نعناع همچنين داراي ويژگي‌هاي آنتي باكتريال و ضدالتهابي است كه مي‌تواند به كاهش التهاب در مجراي تنفسي كمك كند. نوشيدن چاي نعناع، خلط آوري بسيار مفيد است.

 

برطرف كردن احساس خستگي

استشمام بوي نعناع تمام آن چيزي است كه براي تازه كردن عملكرد مغزتان به آن نياز داريد، زيرا محركي طبيعي است.
بو كشيدن رايحه نعناع به شما كمك مي‌كند كمتر احساس استرس و افسردگي داشته باشيد چون بدنتان را ريلكس كرده و ذهنتان را آرام مي‌كند. بوي خوش نعناع باعث مي‌شود كمي سروتونين در مغزتان رها شود، بنابراين اين‌بار اگر نياز به تقويت روحيه و افزايش كارايي مغزتان داشتيد، با چند برگ تازه نعناع بخور دهيد.

 

مراقبت از پوست

نعناع نه فقط مصرف طبي دارد بلكه براي پاكسازي جوش ها، تسكين خارش پوست و تاراندن حشرات هم خوب است. مي‌توانيد از نعناع براي درمان جاي گزش حشراتي چون پشه، زنبورسرخ و زنبورعسل استفاده كنيد. رايحه ي تند آن به دور كردن حشرات از شما هم كمك مي‌كند. برگ‌هاي نعناع سرشار از آنتي اكسيدان است كه به پوستتان درخششي طبيعي مي‌دهد. خواص ضدالتهابي و ضدميكروبي موجود در برگ نعناع در برطرف كردن آكنه هم موثر است.

كاهش وزن

با افزودن نعناع به رژيم غذايي تان به بدنتان كمك مي‌كنيد تا زودتر وزن كم كند، زيرا همانطور كه مي‌دانيد نعناع به عنوان يك محرك براي آنزيم‌هاي گوارشي عمل مي‌کند. اين آنزيم ها، مواد مغذي را جذب مي‌كنند، اما چربي را هم براي تبديل به انرژي مورد نياز بدن مصرف مي‌نمايند و اجازه نمي‌دهند چربي ذخيره شود. در واقع نعناع يك گياه چربي سوز است.

كاهش علائم آسم

از آنجايي كه نعناع به پاكسازي مجراي تنفسي كمك مي‌كند، مصرف مداوم آن توسط كسي كه از آسم رنج مي‌برد خوب است. نعناع همچنين حاوي اسيد رزمارينيك است كه به عنوان يك آنتي اكسيدان قوي، لوكوترين‌هاي مسبب آلرژي را مهار مي‌كند

مراقبت دهاني

نعناع به دليل داشتن ويژگي‌هاي قوي ضدميكروبي و ضدالتهابي، براي سلامت دهانتان بسيار عالي است زيرا مي‌تواند مانع رشد باكتري‌هاي مضر در درون دهان شود. همچنين نفستان را هم تازه و خوشبو مي‌كند! فقط كافي است يك برگ تازه نعناع را روي دندان‌ها و لثه‌هاي تان بكشيد يا چند برگ آن را به مدت چند دقيقه بجويد.


 

این صفحه را به اشتراک بگذارید